Om du lämnade mig nu

jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad
jag sulle låta blicken möta andra ögon, i en främmande stad
ja skulle inte ha så bråttom med att träffa någon ny
jag är rätt mycket med mig själv, precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över, om du lämnade mig nu

jag skulle sitta på ett tåg till paris och låta stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv, som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa, om en främling lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan, om du lämnade mig nu

jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut blivit sams
jag kanske skulle söka upp kontaktersom jag tappat, som jag varit med förut någonstans
jag antar att det fanns nån du skulle ringa, om jag inte fanns

jag skulle leta upp nån yngre, som en fjäder i hatten
det skulle bli för tomt om ingen fanns där och värmde mig om natten
man jag skulle aldrig ha tålamod att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu

/ jag älskar den här mannen, Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0