Pappa- Ingela-dag

image20  Pappa och Jag- lika som bär sägs det

Igår var en skön dag, det var soligt och varmt hela dagen. Började dagen med att plugga lite matte men fy så tråkigt så jag skyndade mig och fikc sedan gå ut i solen med pappa och William. Pappa klippte färdigt alla träd emdan William och Jag tog upp alla pinnar och bar iväg. Jag lagade en fiskgratäng och bakade en kaka som jag har tänkt baka i ungefär 4 veckor, tillfälle kommer när man minst anar det! Tog kakan och gick till grannarna, satt en stund och njöt av sol och fika tillsammans. Wunderbar!

Sedan flyttade vi fetaste vedhögen, pust!
Vi tog fram alla trädgårdsmöbler, mätte Fredriks vedbod och började planera duktigt för vår nya uteplats. Jag tjingar lekstugan, den ska jag göra om och hur den blir får ni se en vacker dag när dt är färdigt. Det blri lite som på extrem home makeover, "mitt hemliga rum". Haha! okej, ärligt så ogillar jag det där programmet, de bara gråter och det kan jag göra utan att se på dom.

Sedan tog vi bilen till Silván för att kolla lite skit till uteplatsen. Sedan handlade vi lite på Willys, träffade Marie som ska ha barn!! Grattis Grattis! Börjar plötsligt känna mig gammal men men...

Hem för att dricka te och äta lite rån (verkar vara min och Ellens favorit). Sen tog jag bilen till mormor och morfar, manden här gången kom jag inte för att jag var hungrig, utan för att ge dem en liten kram, de behöver vi alla ibland.
Efter visiten hos mormor och morfar åkte jag vidare till My. Vi tog en promenad och pratade om livet. Det är så skönt när man inte behöver säga så mycket, man kan bara vara..

Har sms:at med Mamma idag saknar henne, men hon är snart tillbaka igen!
Hon verkar i allafall ha det jättebra!


Ni behöver inte fortsätta sparka, det är länge sen jag föll, Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0